|
Életrajz |
|
Kimi Räikkönen hirtelen és hevesen reagáló, lobbanékony autóversenyző. Már gyermekkorában sem bírt magával. Amivel csak játszott, abban mindig a száguldást, a lendületet kereste. Akárcsak testvére, Rami-aki rallyversenyző manapság. Édesanyjuk állandóan figyelmeztette őket, hogy a gyorsaság veszéllyel is párosul, de ez nem hatott a gyerekekre. Nem ritkán előfordult, hogy a ház körüli biciklizést követően Kimi több sebből "vérezve" ment be a szobájába tanulni. Mindez azért történhetett meg, mert állandóan csak a győzelem, a siker járt a fejében, pedig itt még csak játékról volt szó. Amit ráadásul a testvérével, Ramival vívott.
Nyolcévesen ült először gokarton. Bár nem nyert temérdek trófeát, mégis hamar megmutatkozott a társakhoz való kíméletlensége és erőszakos harci kedve. Fiatal kora ellenére nagyon érett, higgadt stílusban versenyzett. Amikor már megindult a szekere és a győzelem győzelmet követett, harci szenvedélye csak fokozódott, ezzel további erőtartalékokat mozgosított fejlődése érdekében.
De mégis, mi lehet az a plusz, amivel oly ellenállhatatlan a futamok hétvégéjén? Elsősorban személyiségének belső nyugalma, higgadtsága, harmóniája, hiszen legbelül tudja, hogy aki gyenge, az elbukik, nem jut sehova. Másodsorban precizitása, mert minden idővel, amit az autójában eltölt, jól tud gazdálkodni. Harmadsorban pedig a tökéletesség utáni vágya, amivel uralni képes pillanatnyi reakcióit, miközben kiélheti szenvedélyét a félelmetes sebességhatárok veszélyei között.
Az autóversenyzés csakis a győzelemről szól. Nem érdekes, hogy azonos-e a csapaton belüli elbánás, hogy ugyanazt a felszerelést kapja-e az illető, mint a csapattárs. Itt csak a gyorsaság tesz különbséget a versenyzők között. Főleg igaz ez akkor, ha az autók teljesítményei között nincs számottavő külölnbség.
A Formula-Renault és a Formula-Ford az első igazi lépések az F1 felé. 1999-ben meggyőzően nyerte a téli Formula-Renault 2000-es bajnokságot a Manor Motorsport színeiben. Négy verseny négy győzelem. Mindez elegendő volt Kiminek, hogy ülést szerezzen magának a 2000. évi brit szezonra. A bajnokságban aztán hengerelt:10 futamból hétszer győzött, hatszor indult az élről és hétszer futotta ő legggyorsabb kört. Egyértelműen hős elődje, Antonio Pizzonia örökébe lépett, ráadásul sikere egy mugelloi Formula-1-es Sauber-tesztelt eredményezett, még szeptember 12-én. Räikkönen roppant jól teljesített, és a Sauber mérnökei meg voltak elégedve munkájával. Nem sokkal ezután a csapatfőnök úgy döntött, hogy 2001-re szerződteti a finn pilótát.
Így mutatkozott be Raikkönen 2001-ben az autósport csúcskategóriájában. 23 együléses versenyautókkal teljesített futam volt a háta mögött. Úgy került be a mezőnybe, hogy kihagyta a Formula 3-at és a Formula 3000-et. A korai teszteken nyújtott jó teljesítményére való tekintettel az FIA megadta neki a szuperlicenszet.
Első szezonjában néhányszor kiválóan szerepelt, és segítségével a Sauber Petronas fennállásának legjobb eredményét érte el. Negyedikként fejezték be a konstruktőrök világbajnokságát. A sportban való megjelenésének negatív visszhangjai ellenére nem feledték el remek teljesítményét. A McLaren őt választotta honfitársa, az akkor még csak egyéves szabadságára vonuló kétszeres világbajnok, Mika Häkkinen pótlására. Így megadatott a lehetőség, hogy megmutassa valódi képességeit, és fej-fej melletti küzdelmet vívjon a nagyokkal. Häkkinen 2002 nyarán bejelentette, hogy nem tér vissza a Formula-1-es versenyzéshez, így Räikkönen maradt a McLarennél.
A 2003-as idény mind Räikkönen, mind pedig a McLaren számára jobban alakult, mint az előző. A finn pilóta a szezon második fuamán, a Maláj Nagydíjon megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét. Egyenletes, jó teljesítményének köszönhetően egészen az idény utolsó versenyéig életben tudta tartani világbajnoki esélyeit, végül két ponttal maradt alul a titulust elhódító Michael Schumacherrel szemben.
A 2004-es szezon Räikkönen számára szerencsétlen volt, mivel a Mercedes nem bírt megbízható erőforrást biztosítani a pilótái számára. Hosszú balszerencs sorozat után a csapat új fejelsztésű autóval drukkolt elő. Az autó az MP4/19B. Ezzel a kocsival nyert Kimi Belgiumban és második helyre hozta be Kínában. Ugyan ez az autó sem volt tökéletes, de az előzőnél jobb volt.
2005-ben a Mercedes még mindig szenvedett az erőforrásokkal. Ugyan az autó gyors volt, a leggyorsabb de hajlamos volt beadni a derekát. Fernando Alonso a Renault istálló spanyol pilótája egyenletesen teljesített, köszönhetően az autójának és a csapatának. Räikkönen ugyan mindent megtett, hogy világbajnok legyen de ez nem volt elég. Ugyan Kimi lett az év pilótája és az év autója az MP4/21 de....... Räikkönen 7-szer állhatott fel a dobogó legfelső fokára, mint anno Senna, Prost... Räikkönen ugyan sokáig életben tartotta világbajnoki reményeit, de a sors közbeszólt. A McLaren-Mercedes-nek sem alakult túl jól a szezon, mert az utolsó futamon a Kínai nagydíjon a Renault elhódította a konstruktőri világbajnoki címet a McLaren orra elől, ígyhát nekik meg kellett elégedniük egy második hellyel. |
Teljes Név: Kimi Mättias Räikkönen
Kiejtés: Kimi - Räikkönen
Becenevei: Iceman, Kimppa, Rakka, Kimster
Rajtszám: 3
Csapattárs: Juan Pablo Montoya
Nemzetiség: finn
Születés idő: 1979 okt. 17
Születési hely: Espoo, Finnország
Magasság: 175 cm
Súly: 71 kg
Hajszín: Szőke (de volt már lila is)
Szeme Színe: Zöld-Szürke
Lakhely: Zürich, Svájc
Hobbijai: Snowboardozás, Jéghokizás, Golfozás, Jet-Skizés
Kedvenc Rally Versenyzője: Marcus Grönholm és Tomi Mäkkinen
Kedvenc Együttese: U2
Kedvenc Énekese: Eminem
Kedvenc Finn Együttese: Bomfunk MC
Kedvenc Étele: Csirkehús, Tészta, Rénszarvashús
Kedvenc Itala: Víz, Almalé
Háziállat: Egy Németjuhász Kutya: Ajax
Családi Állapot: Nős
Felesége: Jenni Dahlmann
|